onsdag 23 april 2008

Bättre sent än aldrig - om Webster-domen

I ett hårdnade mediaklimat med alla nya kanaler - webradio, bloggar, aftonbladet, sms och telegraf - är det viktigt att identifiera sina konkurrenter och se hur man kan locka över deras läsare/lyssnare/förnimmare. I mitt fall är det solklara alternativet lokalblaskan gepe. Även om denna tidning ännu inte skakar knä av rädsla så måste jag påpeka att jag ännu en gång vunnit en seger, det är inte första gången.

Idag upptäckte gepe CAS dom i en konflikt kring ett spelar kontrakt mellan Wigan Athletic och Hearts of Midlothian. Det är nästan tre månader efter att lyfte händelsen på denna blogg. Notera även att de nästan snott min titel; "Först Bosman - nu kommer Webster" för gepe mot mitt "Efter Bosman kommer Webster". Så ni förnimmer media som ligger steget före, eller kanske är det gepe som ligger långt efter...

Gepe kan även användas för att slå in fisk och blommor. Detta går ännu ej att göra med min blogg efter att ni läst den men jag har en ledande forskningsgrupp som jobbar med frågan.

Inga kommentarer: