torsdag 10 april 2008

En lycklig nyhet

För att lyfta upp blicken lite från den här ideologiskt röriga sörja jag grävt ner mig i de senaste dagarna är det tid att fokusera på lite lättare nyheter. Hörde idag på SR:s p3 att De Lyckliga Kompisarna återuppstått som en delvis ny konstellation. Jag såg faktiskt en gammal reklamaffisch med Mart Hällgrens sedvanligt lätt förvirrade anlete på sta'n för några dagar sedan men trodde la inte riktigt på vad jag såg. Trallpunken lever!

Igår klottrade jag för säkerhets skull ned datumet för Nationalteaterns rockorkesters spelning på Liseberg som jag som ett förbannat pucko lyckades missa förra våren. Solen skiner, det är hög tid att pimpa upp rullatorn och visa de där kidzen vart skåpfan skall ställas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var som fasen. Roligt att höra. Det verkar som man får masa sig ut till Huddinge i början av Juni.

Gnolade faktiskt på "Le som en fotomodell" på väg hem från jobbet tidigare i veckan. Uppenbarligen är jag synsk.

/Tommy

Olle J. sa...

Det är la det som tyskarna kallar Zeitgeist; trallpunkens återkomst ligger i luften.