tisdag 8 april 2008

Internet ger mig så mycket information

I föregående inlägg på bloggen fick jag snart besök av en enveten person med sedvanliga poänger från en person som först bildat sig en åsikt och sedan börjat leta efter argument för att stödja den. Behöver la inte vara så hemskt - är vi inte alla så emellanåt?

Dessa åsikter är dock allt för blåbruna för min smak, samtidigt tycker jag inte om censur. Med hjälp av ett program jag har för att räkna antalet besökare kan jag se varifrån folk kommer. Någon kom från det här internetforumet med små glada svenska fanor. Och där kan man bland annat läsa följande:
"En bra idé är att gå in och debattera på de bloggar som kommenterar det här inlägget kritiskt och visa var de har fel. Många invändningar är rent vansinniga. Jag har kommenterat en blogg själv. Var sakliga, respektabla och schyssta, det fungerar bäst."

Följt av en lista med bloggar där personer kritiserar artikeln på DN debatt. Efter att jag antytt detta i ett svar ändrades snart inlägget från länkar till min och andras bloggar till att stå så här:
"Sandelin-kritiska bloggar (edit: finns ingen anledning att ge bloggarna en rak länk in; klistra in adresserna i webbläsaren):"
Ja, där ser man. Internet är verkligen ett forum för opinionsarbete. Sedan är la tyvärr inte debatter som rör integration och invandringspolitik kanske inte något lysande exempel på hur detta främjar debatten mellan människor utan bidrar snarare till än djupare skyttegravar där stora mängder prefabricerad fakta slängs över krönet mot den hemske fienden och hans blekfeta/svartmuskiga vänner - inte mycket bättre än Västbanken.

Inga kommentarer: