söndag 3 augusti 2008

Linslus om YimbyGBG

Söndag morgon och man sitter och sörplar kaffe när telefonen ringer. Det är någon tjej från TV4 Göteborg som undrar om jag är densamme som är med i nätverket YimbyGBG. - Öh, ja det är densamme, svarar jag. Mindre än två timmar senare får man stå ute på torget och svara på frågor framför en kamera. Noll kameravana och det känns mest som jag mumlar och svamlar. Det är en sak att uttrycka sig skriftligt och en annan att uttrycka sig verbalt framför en kamera. Hoppas dock att jag svarade vettigt. Lite knepigt att försöka uttrycka nätverkets åsiker och inte mina egna. Även om dessa i princip samstämmer i det mesta, är det en sak att stå där och representerar över etthundra medlemmar. Samtidigt väldigt trevligt att som simpel medborgare få vara med i den offentliga debatten.

När det skall sändas är inte riktigt klart. Hon skulle (förhoppningsvis) höra av sig. Om de inte gör det så kommer jag nog missa det fullständigt, då jag i stort sett aldrig ser på TV-nyheter.

Inga kommentarer: