tisdag 5 augusti 2008

Jag är död

Ja, er käre och högt ärade bloggare är faktiskt död. Tycker ni detta låter märkligt? Jag kan lugnt avslöja att jag är lika förvånad som ni är.

Bakgrunden till detta är en extremt avlägsen släkting som släktforskar. Som förgrundsgestalt för sin knappologiska insats är min morfars morfars far. Troligen beror knappologens vurm för just denna individ att han bar prepositionen von i sitt namn. Behöver jag ens påpeka att jag härstammar från ett utomäktenskapligt barn till denna von? Då och då får min ömma moder e-post från en släktskapsförening som hon brukar vidarebefordra till mig under titeln Släkten är värst.
Han har länge gått vid min sida. Ja, i alla fall sedan 2007
Nu senast ingick det en länk till en hel hemsida med släktträd och i e-postet var min mor lite stött över att bland annat jag fanns med, men varken min mor eller min bror. Efter att jag kontrollerat detta fann jag ett samband mellan min explicita närvaro i det elektroniska släktträdet och denna lilla not: Living person details not shown for privacy reasons. Detta gällde förstås inte för mig, för jag dog i förra året i Göteborg. Allt enligt hemsidan. Platsen är onekligen helt korrekt och nog kände jag mig lite krasslig vid något tillfälle men jag la aldrig märke till att jag avled! Förvisso tycker min bättre hälft att jag ibland är lite frånvarande och att jag då och då luktar lite illa men i det stora hela är jag en aktiv och vital döing.

---
Så här lite i efterhand kommer jag på vad som dödade mig. Det måste förstås varit en av mina återkommande hjärtattacker eller hjärnblödningar på olika GAIS-matcher.

Inga kommentarer: