fredag 1 augusti 2008

Kremlologi - Pär Ericsson

Om man vanemässigt stirrar rakt in i solen för länge så är det risk att man efter ett tag inte blir riktigt klar i knoppen. Att följa ett fotbollslag kan efter en tid få liknande följder - även om GAIS stjärnor kanske inte har fullt lika stark lyskraft och Samir var la lite av ett svart hål. På grund av min skadeglada sida har jag vid några tillfällen fortsatt att följa utvecklingen i Karlstad genom att gå in och kolla på Värmlands lokalsidor. Måhända har den partiella solförmörkelsen denna dag fört mig över gränsen till Lillhagenland - men nu har jag sett ljuset. Pär Ericsson kommer att vinna skytteligan med 15 mål!

Nu kanske några läsare betvivlar mitt förstånd, men jag kan påvisa otvetydiga bevis för detta. I dagarna har nämligen Pär Ericsson gråtit ut, exklusivt för Värmlands Folkblad. Han förklarar att han tycker att Carlstad Uniteds organisation inte fungerar, att han aldrig kommer att vilja spela för klubben igen och att han tycker synd om sina före detta lagkamrater. På bilden till artikeln har den unge värmlänningen på sig en silverkedja. Nu börjar ett mönster träda fram, lika skarpt och tydligt som ansiktet i Cydonia. För silverkedja och gråt i kombination, vad tänker man på då? Givetvis detta:
Fula tjejer
Silverkedja
Slåss i hoppborg
Vi är inte IFK
Vi är grönsvart vi är mycket bättre
Vi är grönsvart vi är bäst i stan

Kopplingen till den lilla satan och Stefan Selakovic är således uppenbar. Nu tror ni kanske att Pär Ericsson kommer att göra succé i flane FC. Men om man tolkat inälvorna av den makrill som min bättre hälft dörjade upp härom dagen så pekar dessa på några andra fakta. Sella som arbetar svart i Göteborg började sin karriär i en klubb med lite mindre resurser, Halmstads BK, och det var också för dem han gjorde 15 mål säsongen 2001.

Min träffsäkra profetia är därför som följer: Inom två säsonger kommer Pär Ericsson att vinna skytteligan för GAIS med 15 mål. Därefter kommer han säljas till en klubb i Eredivisie där han sedan kommer att spendera några hyfsade år som proffs i Sparta Rotterdam. hans nya klubb kommer att bli lite kult bland gaisare genom sin position äldre än än lokalkonkurrenten Feyenoord och med sin senaste ligaseger så långt tillbaka i tiden som 1959. Om tio år återvänder han till Göteborg för ett lukrativt kontrakt för lättmjölkarna för några år som medioker bänknötare. Varför inte till GAIS undrar ni? För vid det laget har grönsvart ramlat ner till Division 1 Södra och nyligen förlorar en bortamatch på Tingvalla IP i Karlstad.

Vadå? Ville ni ha ett lyckligt slut så får ni titta på bollibompa eller nåt. Jag håller på med seriösa profetior!

Inga kommentarer: