söndag 13 januari 2008

Alternativ rotaryklubb

Såg precis att min blogg omnämns i krönikan på gårdakvarnens hemsida:
Innehavaren till bloggen Självgod och bitter missade inte att jag snodde ”Köp Faktum, krossa hockeyn” från hans sida.
Passar härmed på att korrigera missen att inte ha länkat till inspirationskällan för noteringen och tipsar om ännu en plats på nätet där du kan läsa intressanta och angelägna personliga betraktelser om GAIS.
Ska la säga att jag egentligen inte trodde att han snott idén från mig utan att två genier tänkte lika. Nu visade det sig att det la bara är två klåpare som kopierar varandra. Nå väl, ska återgälda uppmärksamheten genom att påpeka att gårdakvarnens krönikor är bland det mest läsvärda, återkommande alstern i gaisiana - tyket utan att sakna distans och perspektiv.

Nu får vi la starta en alternativ rotaryförening; en klubb för ömsesidigt beröm där blekfeta, mulliga, medelålders män dunkar varandras ryggar! Efter ryggdunket går vi på Frölunda Indians, vip-platser, firman betalar.

*****

Efter att igen läst gk noterar 9 stannar mina ögon vid en mening angående försöket att öka anhängarnas närvaro på den officiella sidan; supporteränga.
...men personligen lägger jag även framgent mitt arbete här, för på .se går det inte för sig att skriva könsord och nedsättande grejer om motståndarna.
Vet inte exakt vilka indikationer skribenten fått, men nog vore det tråkigt om censuren för supporteränga dödad idén i sin linda. Gaisare är sällan politiskt korrekta flanar. Även om jag själv inte är intresserad av osammanhängade, dåligt stavade pubertala utgjutelser måste det vekligen ges utrymme för olika sätt att tänka och uttrycka sig. Annars finns det riska att idén bara blir ännu en tom fasad för "tystnadens klubb".

Inga kommentarer: