lördag 4 oktober 2008

Kanelbullens dag

Jag har måhända vid något tidigare tillfälle gjort mig lustig över alla dessa olika dagar (helt oavsiktlig parafras på titeln till Kjell-Olof Feldts biografi) för specifika händelse, idéer eller koncept som finns för i stort sett allt mellan himmel och jord.

Det måste dock göra ett undantag för dagens dag; kanelbullens dag! Att vakna upp en lördagsmorgon och få kaffe och bulle på sängen av sin bättre hälft är definitivt anledning att föra in dagens i kalenderns kanon! Kanske till och med läge att göra det till en röd dag, annars kommer jag näppeligen får frukost på sängen även nästa år. Då är det dock dags att stryka någon annan dag för att inte minska landets produktivitet. Jag röstar för att ta bort rödheten från sjätte juni!

3 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om viktiga, om än litet udda högtider... du vet väl vilken dag det är på Torsdag i nästa vecka?

/Tommy

Olle J. sa...

Har det måhända något att göra med den gode kapten Uggla och hans Skandinaviska frivilligkompanis parad inför kampen för Oranjefristaten (eller om det nu var i Rransvaal) mot de brittiska imperialisterna!?

Anonym sa...

Oh ja. Konstigt nog har jag svårt att få med mig nån ut o fira. Pacifister och sillmjölkar hela bunten.

Minns inte om det var denna redogörelse du printade ut för en massa år sen eller om detta är något annat. Intressant hur som helst:
http://www.angloboerwar.com/forces/scandinavian_corps.htm

/Tommy