måndag 5 maj 2008

Också ett slags derby

Ibland inbillar jag mig att jag är en sofistikerad människa. En individ med sofistikerad humor och en god smak, men ibland så undrar jag över mig själv.

På måndagen ägnar jag mig - som de flesta sofistikerade människor - mest tid åt de finstilta delarna i slutet av gepes del två (ekonomi och sport; aktiekurserna är i mitten av delen om det nu var någon som trodde att det var dem jag åsyftade). Läsandet i tabellerna börjar redan när vagnen långsamt börjar stånka upp för Göta älvbrons norra brofäste.

Går av vid hållplatsen vid Brunnsparken och sneddar över mot en annan hållplats för byte.

Klättar över någon människa som tycker att det är den mest naturliga saken i världen att trots att fönsterplatsen är ledig sitta vid gången på ettans spårvagn när denna stannat vid Brunnsparken under morgonrusningen och börjar återigen läsa.

Där står det som kittlar min så kallade humor. Det är resultaten från division 7 A Göteborg:
Bagdad IK - Babylon SK 0-4
Ja, också en slags derby. Olikt Babels torn som en monoteistisk gud påstås har rivit ner är fotboll något som förenar över alla tänkbara gränser - så länge de inte håller på Den Lilla Satan för då vill jag dem förstås bara illa där de skanderar att "alla som inte bygger är gaisare!".

Inga kommentarer: