lördag 27 september 2008

New York - Boston tur och retur

Har nu återvänt till Bushwick efter en turné genom New England; staterna Conneticut, Rhode Island och Massachusetts (som jag för övrigt har väldigt svårt att uttala). I-95 mellan New Haven och New York är en av de mest trafikerade motorvägarna i världen och var inte direkt någon trevlig upplevelse för någon, allra minst för svenska turister som inte åkt sträckan förrut. Men vi tror nog att det är rätt synd om bilpendlare överhuvudtaget. Förstår om dessa många dagar har god lust att skjuta sig själva. 

Kommer att återkomma med närmare rapporter och inlägg om min resa - med bilder och kvasi-intelektuella åsikter - när jag kommit hem till Göteborg och min egna dator. Nu väntar jag med spänning på den Domino´s Pizza som vi beställde via internet. Deras Pizza-tracker avslöjar att vår order lämnade butiken för tre minuter sedan och är på väg hit!

3 kommentarer:

Erik Sandblom sa...

Säg inte att du satt och såsade på motorvägen när du kunde flugit fram i 250 km/h med snabbtåget Acela?!

en.wikipedia.org/wiki/Acela_Express

Olle J. sa...

Ja, alltså... ehh.. vi ville uppleva och se ett annat amerika än storstäderna. Då blir bil lite av en nödvändighet för besök i och kring platser som Newport och Cape Cod.

Erik Sandblom sa...

Men det finns ju fönster på tåget... ;-)

Låter som ni hade en jättefin bröllopsresa!