lördag 4 juli 2009

Konsten att förstöra sin helg

- Äntligen lördag, tänker nog de flesta. För att helgen skall bli något att ha krävs det dock att man inte begår fullständiga felbeslut.

Sånt gör jag. Under lördagen kommer jag att sätta mig i en buss och åka nästan 50 mil i en buss till Stockholms motsvarighet till Askim - Bromma.

Från början var det meningen att jag skulle åka i en buss med griniga, lätt (?) alkoholiserade gubbar. Sedan var gubbarna för få och halva bussen kommer att upptas av partyglada ungdomar som säkerligen kommer att förstöra tillvaron med smurf-hits på hög volym och det där ungdomliga brölandet som väller fram från någon inre källa av hormoner och osäkerhet.

GAIS kommer att förlora på något förnedrande sätt, jag får sätta mig på bussen och åka hem 50 mil, sova hela söndagen och sedan är helgen över.

- Det var ju offside för helvete, såg ni inte hur domaren flinade och blinkade till Lagrell på läktaren? Förbannelsen är en konspiration!

Ron Kovic, spelad av Tom Cruise i filmen Född den fjärde juli hade det inte alltid så lätt men han behövde i alla fall inte vara gaisare - på många sätt är den allsvenska kampanjen 2009 lika fruktlös som Vietnamkriget.


Inga kommentarer: