fredag 11 december 2009

Den skinande solens gråa ljus

I och med att jag är nyast på jobbet har jag också den nyaste datorn. Medan en annan av mina kollegor har en dator som tenderar att krascha när hon har igång word och firefox samtidigt sitter jag med en onödigt bred skräm placerad på en snabb, tyst burk.

Gadget är tydligen det nya som man skall använda sin stora, breda skärm till. Eftersom jag undvek Windows Vista som pesten och höll mig kvar vid XP så länge som möjligt innebär detta en del nya, onödiga funktioner som jag givetvis måste använda, bara för att jag kan.

För er som inte vet vad en gadget är så är det ett program som ligger uppe på skärmen som exempelvis en kalender eller en klocka. Utöver dessa båda funktioner använder jag mig även av en gadget som visar vädret. Jag tittar på skärmen och ser en starkt lysande, gul sol som lyser upp tillvaron jämte upplysningen om att det för tillfället är en grad varmt.

Går bort till fönstret tittar upp på himmelen ovanför innergården. Konstigt, här är ljuset grått. Det är nog bäst att hålla sig till vädret på skärmen.

Inga kommentarer: