söndag 17 maj 2009

Örebro SK 2 - 0 GAIS

Nä, det blir nog ingen matchrapport idag. För en gångs skull har andra prioriteringar i livet fått ta överhanden. Som en följd av detta kommer jag troligen att missa i alla fall delar av första halvlek.

Ärligt talat vet jag inte om mitt hjärta klarar av att stå på någon pub och återigen se GAIS underprestera och ge bort bollen till ännu ett lag för nedre mitten. Med tanke på de tre återstående matcherna efter ÖSK borta - Den Lilla Satan, Kalmar FF och så Malmö FF borta blir det tillräckligt med förluster att "avnjuta" i vilket fall - den sista maj kommer det bli en lång hemresa i Gubb-bussen om man säger så.

Spridda åsikter kommer kanske att adderas vid senare tillfälle.

---
Missade bara 25 minuter men jag ser ju att jag hade helt rätt - GAIS spelade givetvis helt uruselt. Trots att det på papperet är två defensiva mittfältare kan GAIS inte erövra boll på mittfältet. På så sätt blir såväl försvars- som anfallsspel lidande. En markant omdirigering i spelupplägget måste till för att GAIS skall kunna undvika bottenstrid.

Inga kommentarer: