lördag 7 mars 2009

Sista brevet från ÖB

Fredagen gav mig ett litet brev signerat Håkan Syrén, Svea rikes Överbefälhavare. Han ville tacka mig för mina insatser! Den riktiga insatsen och anledningen till att jag får brevet från ÖB är att jag rullat tummarna i tio år. Efter att 322. Stadsskyttebataljonen avveklades från krigsorganisationen (tillsammans med resten av invasionsförsvaret) ungefär tio minuter efter muck har mina ansträngningar för att upprätthålla min krigsmässiga status som skyttesoldat bestått av diverse TV-spel. Mina försök att upprätthålla mina kunskaper som signalist (högt, öppet, fuktigt!) har skett genom att lyssna på P1.

Håkans brev, notera den snygga biljetten bakom...

Några timmar efter att jag fått brevet läser jag på texttv att beslutet att avföra min tjänstgöringsskyldighet sänt chockvågor genom försvaret; ÖB Håkan Syrén meddelar sin avgång för att ersättas av general Sverker Göransson.

För er bloggläsare som blir oroliga över detta meddelande kan jag dock lugna er att jag är totalförsvarspliktig tills jag är 70 år, så ni kan sova tryckt i ytterligare ett par år.

Inga kommentarer: