måndag 22 juni 2009

Det haglade på midsommar

Dåligt med inlägg denna månad men samtidigt vet jag ju att folk har bättre saker för sig i juni än att sitta och glo på bloggar - som att i skydd av ett solparasoll försöka få igång en utegrill i spöregn till exempel.

Tillbringade i vilket fall min midsommar i den halländska obygden nära den gamla riksgränsen till Sverige. När det började hagla tog jag ännu en klunk Berliner Pilsner - det kändes så naturligt på något sätt!

Vilka är de korkade svenskar som fortfarande tror och hoppas på en solig midsommar? All tidigare erfarenhet säger oss ju att det skall vara kallt och regnigt! Nä, jag är inte alls bitter. Jag är bara smått road av de som faktiskt blir upprörda över en sådan världslig sak. Det är ju bara att böja sig för stormvinden, vilket man som göteborgare är rätt van vid.

2 kommentarer:

Rikard sa...

Nog för att jag gillar Berlin men den ölen vill jag minnas var rätt kass.

Olle J. sa...

Jag vill då inte klaga - gratis är gott!