måndag 29 mars 2010

Bundesliga skall förstöras

Under senare tid har mitt fotbollstittande på TV i hög utsträckning fokuserats på Bundesliga. Detta genom att jag skaffade mig Eurosport 2. Jag uppskattar underhållningen på och runt plan som definitivt är bättre än såväl Serie A som La Liga. Endast Premier League kan jämföra sig med Bundesliga, fast mycket dyrare. Men jag tror fanimej jag fördrar Bundesliga även om jag fått den engelska ligan gratis. Jag är till och med rätt nöjd med de engelskspråkiga kommentatorerna.

Vishet och ålder borde ha lärt mig att aldrig gå in på Aftonbladet.se och detta har jag också lyckats med under en lång tid. På grund av oro över stundande match mot AIK gjorde jag emellertid ett undantag och detta straffade sig direkt: "Bjärred" ny expert - i Europsport. Tidigare har kanalen även gjort klart med Rami Shaaban och Alexander Östlund som experter, står det.

Vilka som skall vara kommentatorer framkommer inte men man fruktar det värsta. Varför kan inte vi som är fotbollsintresserade få ha Bundesliga ifred? Efter att ha stått ut med kommentatorer på tv4, de flesta av dem, och expertkommentatorer som Glenn Hysén och Pontus Kåmark hade jag slutligen hittat en tv-produktion jag var nöjd med men nu skall även detta raseras för att kanalen skall locka till sig tittare med namn på gamla landslagsspelare. För vem vill ha en analys av matchen när man kan få ännu en anekdot om Kåmarks tid som ytterback i Leicester för sådär 15 år sedan som man redan hört tre gånger.

Inga kommentarer: