tisdag 3 november 2009

Vaihela hycklar på

Kan bland annat läsa i gepe om hur Den Lilla Satans klubbdirektör Seppo Vaihela tycket att det är så synd att det rusade in folk på planen efter att AIK besegrat DLS med 2-1 och tagit gottepåsen rakt framför ögonen på dem.

DLS spelare vägrade gå ut och ta emot sitt stora silver, enligt de själva för att det var för osäkert. Min gissning är att det även hade att göra med att de var för besvikna. Lagrell överväger att dela ut pokalen och medaljer på fotbollsgalan i fortsättningen. Hemska tanke att supportar, som faktiskt bryr sig om händelsen får bevittna cermonin!

Folkfest!

Får se nu, hur reagerade egentligen DLS klubbfolk i samband med SM-guldet 2007 när deras supportar stormade planet och deras kapten Wernbloom passade på att göra lite reklam för huliganfirman Wisemen? Ja, då var det folkfest förstås!

8 kommentarer:

Magnus sa...

Ja, fast det blev rätt mycket kritik mot IFK 2007, faktiskt. Dessutom kritiserar ju Seppo sina egna också. Jag tycker du är lite patetisk i ditt IFK hat. Jag håller på Gais, det räcker. Stötta våra grabbar, låt de andra sköta sig själva. Sen, att det står mer i tidningarna om IFK än Gais, är det så konstigt? 2:a eller 11:a, vad är mest intressant?

Olle J. sa...

Klart det skall stå mer om DLS än GAIS (skrivs med versaler). Populärare klubb, bätttre lag också - var påstår jag något annat?

Om Vaihela har kritiserat sina egna supportar i samband med detta vet jag inte. Står i vilket fall inget om det på gepe.se - vilket i och för sig inte säger så värst mycket.

Jag hatar inte DLS. Jag föraktar dem. Avgörande för detta var nog när deras klack satte igång med att manifestera sitt förakt mot hemlösa och andra utsatta grupper i samhället. Samtidigt som deras klubbledning började motverka alliansen. Förr var det mest hederlig svensk avundsjuka.

Jag tycker måhända att det är väldigt bra att ÖIS åter ur allsvenskan för GAIS del men jag föraktar inte den föreningen på samma sätt.

Sedan kan givetvis en vuxen och mentalt mogen individ skilja på supporterskap och den världen och den andra världen utanför. Har aldrig slagits i samband med fotboll eller något sådant.

Ett SM-guld utan planstormning låter i vilket fall trist.

Magnus sa...

Ok för förakt och inte hat, men det är ändå väldigt mycket focus på anti IFK här och på .nu, men visst, jag förstår. Med ålderns rätt skriver jag Gais, tycker det är väl så snyggt som GAIS;-)

Olle J. sa...

Vet faktiskt inte om jag skriver negativt om DLS så värst ofta - annat än att det smyger ner någon bisats.

Såg att det var ett inlägg förra månaden från min sida när några i den klubben beklagade sig över fusk när Ishizaki filmade sig till en straff. Annars är det la inte så värst mycket. Sedan kanske rubriken är lite väl kraftig i detta fall, en stor del av min irritation är egentligen riktad mot Lagrell men Vaihela får ta skott i rubriken.

Klart det är lite löjligt när DLS-AIK ses som det perfekta avslutet på en säsong, tomtar börjar snacka om att återinföra slutspelet och sedan blir det samtidigt upprörda över att det kommer en massa engagerade supportrar till matchen som stormar plan.

Blev för övrigt det blåvita som stormade planen 2007 filmade och anmälda? En öppen fråga, jag kommer inte ihåg något sådant.

Björn sa...

Lagrell skulle nog helst ersätta hela allsvenskan med fotbollsgalan. Inomhus, varmt och gött, drinkar och fin mat, uppklädda damer och framförallt inte en supporter så långt ögat kan nå.

kongo sa...

Var du ens på matchen? Vad fan vet du? Gå och lägg din jävla pajas.

gais liksom, vafan är det? Gamla Alkisar I Slottsskogen

Olle J. sa...

Tack, kongo, för att du kom in och illustrerade mitt stycke om förakt!

Anonym sa...

"Att förlora ett derby är aldrig roligt. Att förlora mot en fascistoid franchise-förening vars identitet i stort går ut på att hata andra i kombination med kälkborgerlig självgodhet (i motsats till min självgodhet som liksom bara är sååå avantgarde!) svider extra mycket."